AUTOMATYZACJA PROCESÓW BIZNESOWYCH

OCR w RPA.

Cechą każdego dobrego rozwiązania w zakresie automatyzacji procesów dokumentowych opartej na robotyzacji (RPA) jest optyczne rozpoznawanie znaków (OCR). OCR to technologia służąca do wyodrębniania tekstu z obrazów dokumentów. Dane pozyskane podczas odczytu można wykorzystać do digitalizacji procesów biznesowych w organizacji. Dzisiejsze rozwiązania OCR są oparte o sztuczną inteligencję (SI), mogą rozpoznawać i rejestrować dane z dokumentów z dużą dokładnością.

CZYTAJ WIĘCEJ

OCR w RPA umożliwia przedsiębiorstwom automatyzację wielu procesów biznesowych, zwłaszcza tych, które nadal w dużym stopniu zależą od zeskanowanych dokumentów w back-office. Rezultatem jest dokładne, szybkie i wysokiej jakości wyjście danych tekstowych, umożliwiające robotom automatyzację większej liczby zadań przy jednoczesnym zmniejszeniu kosztów operacyjnych w organizacji. Ważnym elementem rozwiązania jest konwersja nieustrukturyzowanych danych z dokumentów na ustrukturyzowane które następnie można przesłać do dowolnego systemu dziedzinowego. Większość średnich i dużych przedsiębiorstw chce zautomatyzować i zdigitalizować swoje procesy biznesowe. Jedną z głównych barier w realizacji tego celu jest koszt, złożoność przechowywania i analizy zeskanowanych dokumentów. I tu z pomocą przychodzi OCR i RPA. Silnik OCR pracujący równolegle w ramach Platformy itBCG wyposażonej w RPA może zautomatyzować czasochłonne zadania związane z ręcznym przetwarzaniem wszelkiego rodzaju dokumentów przychodzących na czytelne dane dla systemów dziedzinowych w danej organizacji.
Autorskie rozwiązanie RPA, OCR można w pełni zintegrować z przepływem pracy złożonych procesów biznesowych, płynnie przechodząc między w pełni zrobotyzowanymi a obsługiwanymi przez człowieka w razie potrzeby. Zaawansowany OCR może wykryć „podejrzane dane”, które powinny zostać zweryfikowane, zostaną one przesłane do właściwej osoby, a człowiek sprawdzi i jeśli to konieczne, poprawi informacje. Zweryfikowane lub zaktualizowane dane zostaną następnie przesłane z powrotem do systemu w celu zakończenia automatyzacji. Praktycznym przykładem przypadku użycia RPA OCR może być wyodrębnienie informacji ze zeskanowanego formularza wniosku klienta i automatyczne umieszczenie ich w systemie CRM. Analiza tekstu może być wykorzystana do kategoryzowania i walidacji czy mapowania danych. W przypadku wystąpienia nieprawidłowości robot zaalarmuje człowieka o konieczności interwencji.

Istnieje wiele obszarów biznesowych w których wykorzystywane
są rozwiązania RPA, OCR :

KONTAKT Z NAMI

Finanse

Wsparcie działań finansowo – księgowych – rejestracja, akceptacja faktur przychodzących, weryfikacja poprawności danych na dokumentach, śledzenie płatności, sprawozdawczości itd.

WYBIERZ

Bankowość i ubezpieczenia

Ułatwienia w procesie udzielania kredytów, czynności weryfikacyjne klientów, raportowania zgodności danych, wsparcie w procesie likwidacji szkód.

WYBIERZ

Leasing

Przyspieszenie uruchomienia umowy leasingu, usprawnienia w procesie rejestracji pojazdów oraz likwidacji szkód, obsługa mandatów.

WYBIERZ

Obsługa Klienta

Wsparcie w komunikacji z Klientami, wykonywanie zadań w ramach danej procedury, sprawdzanie statusu sprawy, itd.

WYBIERZ

Wprowadzanie danych

Bezobsługowa, w pełni automatyczna wymiana danych pomiędzy różnymi systemami.

WYBIERZ

Działania monitorujące

Weryfikacja poprawności danych, aktualizacja statusów, wysyłanie komunikacji monitorującej.

WYBIERZ

DLACZEGO WARTO?

Zalety z zastosowania RPA.

  • Krótki czas wdrożenia
  • Szybkość działania
  • 100% poprawności danych
  • Czas pracy 24/7
  • Wysoka efektywność kosztowa – optymalizacja wew. kosztów operacyjnych
  • Niezależność działania od obecnej infrastruktury
  • Skalowalność – są przystosowane do pracy na bardzo dużej ilości danych

NA RYNKU:

0 lat

PROJEKTÓW KAŻDEGO ROKU:

0

SUKCES:

0 %