AUTOMATYZACJA PROCESÓW BIZNESOWYCH
OCR w RPA.
Cechą każdego dobrego rozwiązania w zakresie automatyzacji procesów dokumentowych opartej na robotyzacji (RPA) jest optyczne rozpoznawanie znaków (OCR). OCR to technologia służąca do wyodrębniania tekstu z obrazów dokumentów. Dane pozyskane podczas odczytu można wykorzystać do digitalizacji procesów biznesowych w organizacji. Dzisiejsze rozwiązania OCR są oparte o sztuczną inteligencję (SI), mogą rozpoznawać i rejestrować dane z dokumentów z dużą dokładnością.

OCR w RPA umożliwia przedsiębiorstwom automatyzację wielu procesów biznesowych, zwłaszcza tych, które nadal w dużym stopniu zależą od zeskanowanych dokumentów w back-office. Rezultatem jest dokładne, szybkie i wysokiej jakości wyjście danych tekstowych, umożliwiające robotom automatyzację większej liczby zadań przy jednoczesnym zmniejszeniu kosztów operacyjnych w organizacji. Ważnym elementem rozwiązania jest konwersja nieustrukturyzowanych danych z dokumentów na ustrukturyzowane które następnie można przesłać do dowolnego systemu dziedzinowego. Większość średnich i dużych przedsiębiorstw chce zautomatyzować i zdigitalizować swoje procesy biznesowe. Jedną z głównych barier w realizacji tego celu jest koszt, złożoność przechowywania i analizy zeskanowanych dokumentów. I tu z pomocą przychodzi OCR i RPA. Silnik OCR pracujący równolegle w ramach Platformy itBCG wyposażonej w RPA może zautomatyzować czasochłonne zadania związane z ręcznym przetwarzaniem wszelkiego rodzaju dokumentów przychodzących na czytelne dane dla systemów dziedzinowych w danej organizacji.
Autorskie rozwiązanie RPA, OCR można w pełni zintegrować z przepływem pracy złożonych procesów biznesowych, płynnie przechodząc między w pełni zrobotyzowanymi a obsługiwanymi przez człowieka w razie potrzeby. Zaawansowany OCR może wykryć „podejrzane dane”, które powinny zostać zweryfikowane, zostaną one przesłane do właściwej osoby, a człowiek sprawdzi i jeśli to konieczne, poprawi informacje. Zweryfikowane lub zaktualizowane dane zostaną następnie przesłane z powrotem do systemu w celu zakończenia automatyzacji. Praktycznym przykładem przypadku użycia RPA OCR może być wyodrębnienie informacji ze zeskanowanego formularza wniosku klienta i automatyczne umieszczenie ich w systemie CRM. Analiza tekstu może być wykorzystana do kategoryzowania i walidacji czy mapowania danych. W przypadku wystąpienia nieprawidłowości robot zaalarmuje człowieka o konieczności interwencji.

DLACZEGO WARTO?
Zalety z zastosowania RPA.
- Krótki czas wdrożenia
- Szybkość działania
- 100% poprawności danych
- Czas pracy 24/7
- Wysoka efektywność kosztowa – optymalizacja wew. kosztów operacyjnych
- Niezależność działania od obecnej infrastruktury
- Skalowalność – są przystosowane do pracy na bardzo dużej ilości danych