Blog

Zobacz artykuł według obszarów działalności

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
post

Zobacz najnowsze wpisy

Mając w swoim zespole ekspertów doradzamy naszym klientom w doborze optymalnego rozwiązania biorąc pod uwagę jego działalność. We współpracy z naszymi klientami stawiamy na jakość usług oraz ich transparentność.

Ideą wdrożenia powszechnego obowiązku korzystania z Krajowego systemu e-Faktur (KSeF) przez Ministerstwo Finansów dla podmiotów gospodarczych prowadzących działalność w Polsce była wymiana danych między przedsiębiorcami w procesie fakturowania w postaci ustrukturyzowanej faktury.
Krajowy system e-faktur przygotowany przez Ministerstwo finansów dla podmiotów prowadzących działalność gospodarczą w Polsce posiada szereg funkcjonalności tj. wystawianie faktur sprzedażowych, odbieranie faktur zakupowych oraz przechowywanie wszystkich faktur przez okres 10 lat.
ZAW-FA jest dokumentem w formie zawiadomienia o nadaniu lub odebraniu uprawnień do korzystania z Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF).

Zobacz więcej

Polacy coraz częściej skłaniają się ku samozatrudnieniu ze względu na szereg korzyści, które niesie za sobą to rozwiązanie, szczególnie w przypadku, kiedy podatnik odnotowuje wysokie dochody. Samozatrudniony jak każdy inny przedsiębiorca nie będzie zwolniony z obowiązkowego korzystania z Krajowego Systemu e-Faktur. Wystawianie faktur przez platformę będzie obligatoryjne zarówno dla dużych spółek, jak i jednoosobowych działalności gospodarczych od 1-go lipca 2024 roku.
Biała lista podatników to wykaz podatników VAT zarówno zarejestrowanych jak i niezarejestrowanych oraz wykreślonych i przywróconych do rejestru VAT. Funkcjonuje ona od września 2019 roku, a prowadzona jest w formie elektronicznej przez szefa KAS (Krajowej Administracji Skarbowej). Podmioty zarejestrowane na Białej Liście są uważane za godne zaufania i ich e-faktury są uznawane za ważne dokumenty podatkowe. Umożliwia to skuteczne i bezpieczne korzystanie z faktur elektronicznych oraz ograniczenie możliwości oszustw podatkowych.
Krajowy System E-faktur (w skrócie KSeF) nazywany też Centralnym Rejestrem Faktur lub Centralną Bazą Faktur to platforma stworzona przez Ministerstwo Finansów służąca do wystawiania, przechowywania oraz otrzymywania faktur ustrukturyzowanych. Każdy wystawiony dokument w KSeF otrzyma unikalny numer identyfikujący oraz zostanie zweryfikowany pod kątem zgodności danych z obowiązującym wzorem faktury ustrukturyzowanej. Faktura będzie uznana za wystawioną oraz doręczoną w momencie nadania jej numeru identyfikującego. Po okresie fakultatywnym wystawianie faktur za pośrednictwem KSeF stanie się obowiązkowym standardem faktur w Polsce. Zmiana dotknie również tych, korzystających z PEF (Platformy Elektronicznego Fakturowania). System ten działa na podobnej zasadzie co KSeF, służy do wystawiania i odbierania faktur elektronicznych ustrukturyzowanych. Jednakże mimo tej samej nazwy e-faktury różnią się od siebie, a oba środowiska na ten moment są od siebie niezależne. Ta sytuacja ma ulec zmianie. Najbardziej prawdopodobnym rozwiązaniem będzie integracja obu systemów, ewentualnie powstanie możliwość przekazywania danych między platformami.

Odwiedź nasz kanał na YouTube